Päivityksiä sivuilla

24.9.

14.9.

• Uuusi kiertopalkinto Kultainen Kotka, lahjoittanut Indian Hill’s Eagle ja Merja Lautala
  • Tarkennettu Kaunis Juoksija -palkinnon ehtoja ”maastosta: kolme (3) vähintään 300 p tulosta maastosta ja jos kokeessa on juostu vain yksi kierros eli alkuerä, niin puolet pisteistä  eli 150 p”.

2.9.

3.2.

28.1.

9.1.

• Luentomateriaalit ja -muistiinpanot Terveys-sivulla: Perinnölliset selkämuutokset (Haka-Päivä 2018), ELT, DOS., pieneläinsairauksien erikoiseläinlääkäri Anu Lappalainen ja Vintitkoiran tuki- ja liikuntaelimistön toiminta (Haka-päivä 2016), ft, MSc, FT Heli Hyytiäinen

3.1.

1.1.

23.12.

21.12.

6.12.

5.12.

9.11.

• HAKA-päivä siirretty pidettäväksi Tuomarinkartanon Vinttikoirakeskuksessa, Tuomarinkyläntie 1, Helsinki

6.11.

2.11.

29.10.

26.10.

20.9.

15.9.

1.9.

31.8.

• HAKA-päivän luennoitsijamuutos: Jirka Vierimaan jouduttua perumaan tulonsa, olemme saaneet hänen tilalleen eläinkouluttaja, eläinten käytösneuvoja Jaana Pohjolan!
  • Terveystaulukko päivittetty 31.8.2018

28.8.

29.7.

14.7.

24.6.

• Kasvattajat
  • Terveyskyselyt: Lisätty uusi kysely, Kysely pentupalstan kehittämisestä. Muistathan vastata myös muihin avoimiin kyselyihin:
    • selkäkuvatuille whippeteille suunnattu oirekysely
    • pentueseuranta
    • terveys- ja luonnekysely
  • Päivitetty Luonne – sivua: Päivitetty luonnetesti tulokset -taulukkoa, lisätty MH-kuvaus tulokset, päivitetty sivun sisältöä
  • Uusi tapahtuma: Whippet Agility Weekend 17.-18.11.2018

28.5.

7.5.

8.4.

4.4.

25.3.

24.3.

3.3.

1.3.

26.2.

21.2

• Lisätty Tarvikemyyntiin uusia tuotteita: whippet -kirjotut villasukat ja avaimenperä

20.2.

12.11. Kaunis Juoksija -galleria, Tarvikemyyntiin lisätty uusia tuotteita

31.10. Kasvattajat

21.10. Muut harrastukset

10.8. Tapahtumakalenteriin lisätty yhdistyksen syyskokouksen päivämäärä ja paikka

18.7. Charity Open Shown tuomariesittely: John ja Kathryn Jones, JOTHRYN, U.K.

5.7. Pentupalstan ulkoasua uudistettu. Lisätty pentupalstalle ”Pentupalstan lukuohje”, päivitetty pentupalstalla ilmoittamisen ohjetta

15.4. Ansiomerkit

13.4. Vuoden näyttelywhippet -säännöt, Uusi kiertopalkinto: Erkin Malja

5.3. Vuoden ratajuoksija- ja vuoden maastojuoksija -kilpailujen säännöt

30.1. Pentupalstan vaatimukset

10.1. Terveys – terveystaulukon päivittämistä koskevat tiedot

8.1. Mittaus ja kilpailukirjat (uusi SVKL:n mittausohje)

AIKATAULU: Whippet XXXI Team Race, Whippet veteraaniratamestaruus ja kaikkien rotujen erikoiskilpailu 5.10.2019

Arvoisat kilpailuttajat,

Whippet XXXI Team Race, Whippet veteraaniratamestaruus ja kaikkien
rotujen erikoiskilpailu 5.10.2019

Kokeeseen ilmoitettiin paljon koiria eli 154 eri koiraa, jonka takia joudumme aikaistamaan aikataulua kokeeseen sisäänkirjautumisen ja
eläinlääkäritarkastuksen kohdalla.

AIKATAULU
klo 7:30 Toimisto avataan
klo 7:30 Eläinlääkäri aloittaa koirien tarkastukset
klo 10:00 Radan tarkastus
klo 10:00 Koppiarvonnat
klo 10:45 0-koiralähdöt 3 kpl
klo 11:00 Ensimmäinen virallinen koestartti

Ennen taukoa juostaan 350 m ja 480 m matkat. Tauko n. 60 min. Kaikki 280 m matkat juostaan tauon jälkeen.

Yhden koiran tarkastukseen eläinlääkäri varaa keskimäärin n. yhden minuutin.

ELÄINLÄÄKÄRI TARKISTAA KOIRAT SEURAAVASTI:
Toimihenkilöiden koirat voivat ohittaa jonon.

1. lähdöt 1-8 .    WH Team Race -koirat        40 kpl
2. lähdöt 9-28    Muut koirat ennen taukoa    62 kpl
3. lähdöt 29-51  Tauon jälkeen juoksevat koirat, joila on vain
yksi startti kokeessa 52 kpl.

Tauon n 60 min aikana tarkistetaan uusintajuoksijat 60 kpl. Kun koirasi on palautunut kunnolla ensimmäisestä juoksusta, voit
viedä sen tarkistukseen myös lähtöjen aikana ennen taukoa.

Toivomme ymmärrystä aikaistamisen suhteen, sillä on otettava huomioon, että valoisan aika on kovin rajattua tähän aikaan vuodesta.

Pyydämme Sinua tulemaan hyvissä ajoin paikalle.

Hauskaa harrastuspäivää !

Tervetuloa !

Kimmo Salmi, kilpailunjohtaja
Merja Lautala, koetoimitsija

Whippet Agility Weekend W.A.W. 2019 -ilmoittautuminen on käynnissä!

W.A.W. pidetään 9.-10.11.2019 Lempäälän Sportdogparkissa ja kouluttajina toimivat Anne Huittinen ja Päivi Männistö-Rahunen. Koulutusviikonlopun hinta riippuu osallistujien määrästä. Arviolta kustannus on n. 100 € / viikonloppu (la+su, 2 treeniä / päivä).

Kyseistä viikonloppua Doodlessa äänestäneet ovat ilmoittautumisessa etusijalla ja heidän pitää vahvistaa osallistumisensa 22.9. mennessä.
Sen jälkeen vapaana olevat paikat jaetaan ilmoittautumisjärjestyksessä. Ilmoittautuminen päättyy 29.9.

Etusijalla ovat koirakot, jotka osallistuvat koulutukseen sekä lauantaina että sunnuntaina – yleensä paikkoja on ollut myös vain
toisena päivänä osallistuville, joten mainitse ilmoittautuessasi, jos pääsisit mukaan vain toisena päivänä. Koulutukseen voivat tulla mukaan
kaikki whippetit, joilla on vähintään perustaidot agilitystä olemassa ja esteiden suoritustapa tuttu (kuitenkaan esim. täydellisiä keppejä
ja kontakteja ei vaadita). Mahdollisuuksien mukaan järjestämme myös penturyhmän, jossa harjoitellaan koiran iän mukaan agilityyn
valmistavia taitoja. Edellytyksenä on, että pentuja ilmoittautuu riittävästi mukaan.

Ilmoittautumisajan päätyttyä osallistujille lähetetään kyselylomake, joka menee kouluttajien käyttöön heidän suunnitellessaan viikonlopun
treenejä. Lomakkeissa annettujen tietojen perusteella jaetaan myös ryhmät (alustavasti 4-5 koirakon ryhmiä). Samalla osallistujille
lähetetään myös maksutiedot, sillä kurssi on maksettava W-H ry:n tilille ennakkoon.

Huomioithan, että ilmoittautuminen on SITOVA. Peruutus tapahtuu vain lääkärintodistusta vastaan, tai muussa tapauksessa tehtävänäsi on
hankkia itse tuuraaja tai vastata osallistumismaksusta. Ilmoittautumiset ja lisätiedot sähköpostilla agility@whippetharrastajat.fi

Vinkkejä ja ideoita sopivista majoituspaikoista otetaan ilolla vastaan. Mahtavaa olisi, jos saataisiin sovittua taas perinteiseen
tapaan lauantai-illalle yhteistä illanviettoa ruokailun merkeissä.

Tervetuloa!
W-H ry agilitytoimikunta

Avoimia tehtäviä toimikunnissa: päätoimittaja, jalostustoimikunnan vetäjä ja jäseniä, kilpailutoimikunnan jäseniä

Whippet-Harrastajat ry:n toiminnassa tarvitaan lisävoimia! Seuraavat tehtävät ovat avoinna, ota rohkeasti yhteyttä!.

Päätoimittaja

Whippet-lehdelle haetaan uutta päätoimittajaa, joka vastaa lehden teosta yhdessä lehtitoimikunnan kanssa. Päätoimittajan tehtävänkuvaan kuuluu mm:

• lehtien sisältöjen suunnittelua, juttujen ja vakipalstojen hankkiminen/tekeminen yhdessä lehtitoimikunnan kanssa
  • sähköposteihin vastaaminen
  • lehtitoimikunnan pitäminen ajan tasalla lehdenteon vaiheista
  • taitettavan materiaalin välittäminen taittajalle ja yhteistyö taittajan kanssa lehden kokoamisvaiheessa
  • materiaalin oikolukeminen, viilaaminen ja stilisointi
  • kuvatekstien tekeminen
  • vedoksen oikoluku ennen painoa

Julkaisutoimikunnan vetäjä ja toimikunnan jäseniä

Hallitus oli alkuvuodesta 2018 päättänyt perustaa uutena toimikuntana julkaisutoimikunnan, jonka alle nykyiset lehtitoimikunta ja web-ylläpito siirtyvät. Julkaisutoimikunnan tehtävänä on huolehtia yhdistyksen jäsen- ja ulkoisesta viestinnästä toimittamalla Whippet-lehteä, huolehtimalla web-sivujen päivittämisestä ja ylläpidosta, sekä kehittämällä yhdistyksen viestintää eri tavoin. Julkaisutoimikunnalle tarvitaan vetäjä, jotta uuden toimikunnan toiminta saadaan käynnistettyä. Lisäksi uudet jäsenet ovat aina tervetulleita ja tehtävät voivat muodostua täysin oman kiinnostuksen mukaan.

Toimikunnalle haetaan seuraavia toimihenkilöitä:

• Julkaisutoimikunnan vetäjä, joka koordinoi ja kehittää toimikunnan toimintaa.
  • Uusia toimikunnan jäseniä, joiden tehtävät voivat olla oman kiinnostuksen mukaan mitä vaan lehdenteosta some-viestintään, web-sivujen päivittämisestä kuvien käsittelyyn tai graafiseen suunnitteluun.
  • Whippet-lehden tekoon voi osallistua myös avustajana ilman sitoutumista toimikuntaan, sillä lehteä varten tarvitaan aina juttuja, juttuvinkkejä, kuvia ym., joita voi toimittaa lehden osoitteeseen whippetlehti@gmail.com.

Kilpailutoimikunnan jäseniä

Kilpailutoimikunta hakee lisää jäseniä toimintaansa. Halukkuutensa voi ilmoittaa olemalla yhteydessä Merja Lautalaan sähköpostilla lautalamerja@gmail.com tai puhelimella 040 7324 687 tai mikä parasta, niin jonkin tapahtuman yhteydessä.

Jalostustoimikunnan vetäjä ja uusia jäseniä 2020 alusta

Jalostustoimikuntaan haetaan vahvistusta vuoden 2020 alusta. Toimikunnalle etsitään uutta vetäjää ja jäseniä. Yhteydenotot sihteeri@whippetharrastajat.fi.

Mistä tehtävistä sinä olet kiinnostunut?

Jos olet kiinnostunut jostain toimihenkilötehtävästä, ota rohkeasti yhteyttä! Aina ei edes tarvitse sitoutua toimikuntatyöskentelyyn, sillä osallistua voi eri tavoin. Jos vaikkapa ideoit ja haluat järjestää jonkun tapahtuman, ole yhteydessä yhdistyksen hallitukseen niin mietitään yhdessä, miten sen toteuttaminen saataisiin aikaiseksi. Aina on myös tarve avustajille erilaisissa tapahtumissa, kuten esim. Erikoisnäyttelyviikonlopun järjestelyissä, joten kaikki apu otetaan kiitollisuudella vastaan. Myös kehitysehdotukset ovat tervetulleita!

Yhteydenotot kaikista yllä mainituista tehtävistä: sihteeri@whippetharrastajat.fi

Whippet-Harrastajat ry:n ratamestaruus 2019

4. MY WILD FIRESTARTER, Johanna Jäntti, Johanna Kakko, 23,17 s
  5. APPLE GARDEN’S HEART’S DELIGHT, Kati Soininen, 23,22 s
  6. APPLE GARDEN’S ETERNAL FLAME, Raija Raussi, 23,50 s

Haku Whippet-Harrastajat ry:n joukkueeseen agilityn SM-kilpailuun Vantaalla 25.8.2019

Hei 3-luokassa kilpaileva whippetkoirakko, nyt on aika hakea mukaan Whippet-Harrastajat ry:n joukkueeseen agilityn SM-kilpailuihin

Joukkueeseen voidaan valita koiria, jotka täyttävät Agilityliiton vahvistamat osallistumiskriteerit, ks. tarkemmin täällä: https://agiarvokisat.com/2019/01/01/osallistumiskriteerit-agilityn-sm-2019/

Jokainen ohjaaja, jonka lisenssiseura on muu kuin Whippet-Harrastajat, on velvollinen huolehtimaan edustusoikeuden siirrosta lisenssiseuransa kanssa Agilityliiton sääntöjen mukaisesti.

Joukkueeseen valitaan 3-5 koirakkoa rotuyhdistyksen vahvistaman valintamenettelyn mukaisesti siten, että etusijalla ovat ne koirakot, joilla on osallistumisoikeus agilityn SM-kilpailujen yksilökilpailuun. Tämän jälkeen noudatetaan seuraavia valintakriteereitä:
Jos joukkueeseen tulee enemmän kuin viisi hakijaa, valitaan ensisijaisesti Whippet-Harrastajat ry:n lisenssillä kilpailevia koirakkoja. Ohjaajan on tullut edustaa Whippet-Harrastajat ry:tä pääasiallisena seuranaan kuluneella tuloskaudella. Toissijaisesti koirakot valitaan koiran nollaprosentin mukaan. Koiran ohjaaja laskee koiran nollaprosentin kuluneelta tuloskaudelta joukkuehaussa ilmoitettuun päivämäärään saakka ja lähettää tulosten tarkistusta varten tarvittaessa kuvankaappauksen agilityliiton tulosjärjestelmästä tai tarvittaessa myös kilpailukirjasta.

Joukkueiden ilmoittautuminen päättyy 8.8.2019. Haku W-H:n joukkueeseen päättyy viikkoa aikaisemmin: ilmoittautumiset 1.8.2019 mennessä sähköpostitse Anniina Oksaselle, kaisu.anniina@gmail.com

W-H ry:n valintamenettely agilityn SM-joukkuetta koskien: http://www.whippetharrastajat.fi/2018/12/07/agilitytoimikunnan_tiedotuksia/?fbclid=IwAR03hHdZRoXsSiOQkLgSGRo_GqF01osu0nRlA0cVGroS8a5AxhKpHmETPDI